Držte krok s posledními novinkami o svěřenských fondech. Čas od času publikujeme na této stránce důležité a zajímavé novinky.

Založení a správa svěřenského fondu – bude to pro mě složité? Nebude, pokud znáte svůj cíl.

Posted on: 06 Kvě

Zjistili jsme, že mnoho lidí od založení svěřenského fondu odrazuje (kromě některých advokátů a notářů) pocit, že to bude příliš složitý a zdlouhavý proces.

Nemusí to být pravda.

Rádi bychom Vám proto nastínili, jak u nás příprava svěřenského fondu vlastně probíhá.

Pokud máte pocit, že by pro Vás mohl být vhodný svěřenský fond, (nebo Vám to poradil kamarád) – ozvěte se nám.

Co můžete očekávat?

Na schůzce budeme zjišťovat jaký je Váš záměr, cíle, situace, čeho se obáváte nebo v co doufáte – jaké jsou Vaše představy do budoucna.

Musíme totiž pochopit, co si přejete a co potřebujete.

My Vám na druhou stranu jednoduše vysvětlíme, jak to celé funguje. Většinou Vám nastíníme i možné varianty řešení a trochu Vám zamotáme hlavu s dalšími otázkami. (Přeci jen se může jednat o záležitost na dlouhá desetiletí).

Z této první konzultace většinou vyjde najevo, zda je pro Vás svěřenský fond vhodnou variantou nebo nikoli. Pokud se zdá, že je to správná cesta, propojíme Vás také s naším daňovým poradcem, abyste si při konzultaci s ním ujasnili, jaký majetek, kdy a jakým způsobem je vhodné do fondu vkládat, aby pro Vás bylo řešení z hlediska daní, co nejméně zatěžující.

Následně si rozmyslíte, zda s námi budete fond zakládat nebo nikoli.

Pokud se rozhodnete pro založení fondu u nás – (i) zašleme Vám formulář k vyplnění (pokud budete v něčem tápat, rádi Vám s vyplňováním pomůžeme) (ii) podepíšeme spolu smlouvu o závazku. Na jejím základě vystavíme zálohovou fakturu a začneme s prací.

Někdy jsou potřeba další setkání, ať již osobní nebo on-line; emaily a telefonické hovory. Někdy je většina zřejmá dříve – pro nás je zásadní pochopit situaci a čím více máme informací tím lepší dokumenty pro Vás připravíme. Navrhneme strategii. Vypracujeme návrhy zakládacích případně dalších doprovodných listin. Se vším Vás seznámíme a potom bude na Vás, jak dlouho je budeme upravovat, doplňovat případně zodpovídat Vaše dotazy.

Jakmile jsou obě strany spokojené – Vy, s tím, že máte řešení, které chcete. My, že to bude fungovat. Sjednáme schůzku u notáře, ke kterému Vás doprovodíme.

Jakmile je svěřenský fond zaregistrován v evidenci svěřenských fondů, tato část naší služby končí.

Nikoli však vztah.

Jiná část služeb může právě začít.

Pokud si budete přát, umíme zajistit účetnictví pro Váš svěřenský fond a také administrátorské služby správcům.

Co jsou administrátorské služby?

Ve zkratce je to podpora svěřenských správců. Asistentka, která Vám vede papíry, backoffice a poradce na telefonu v jednom.

Administrátor Vás pravidelně každé tři měsíce kontaktuje a informuje Vás, jaké bylo Vaše poslední rozhodnutí, chce vědět, zda se v rámci fondu událo něco nového a zda k tomu máte podklady. Pokud je nemáte, chce po Vás doplnění nebo Vám nabídne přípravu listin k podpisu. Administrátor Vám pomáhá s komunikací s rejstříkovými soudy, umí si poradit s formuláři, které od Vás občas vyžaduje stát atd.

Administrátor Vás informuje o tom, co je nového a jaké Vám z toho plynou povinnosti. Připomíná Vám účetní závěrku (pokud nemáte účetního) atd.

Pro spoustu lidí je kombinace rodinného správce – blízkého člověka, kterému plně důvěřují, avšak s touto rolí nemá žádné předchozí zkušenosti a administrátora – jeho podporou a průvodcem perfektní varianta.

V neposlední řadě disponujeme advokáty, kteří pro Vás umí připravit jakékoli další doprovodné právní služby jako jsou např. vkladové smlouvy včetně komunikace s katastrem, obchodním rejstříkem a evidencí svěřenských fondů.

Jednoduše řečeno – chcete-li založit svěřenský fond u nás, musíte „pouze“ vědět, jaký je Váš cíl. O zbytek se rádi postaráme.